Crònica de l’entrenament a Montserrat

Corrent entre canals, corriols i agulles sota la boira

Desde arreu de Catalunya es veu la muntanya màgica. Tothom la coneix i molta gent s’hi ha endinsat.

Durant l’última sortida de Grèvol vam anar a conèixer els racons més salvatges d’aquesta muntanya. Vam sortir un grup 11 des de l’Ermita Santa Cecília a les 9h30 direcció camí de l’arrel. Vam fer dos grups, un grup de valents amb els que vam fer alguns intervals d’intensitat abans d’arribar al punt de retrobament amb el segon grup.

Al punt de retrobament, just a sota la canal del Cavall Bernat vam fer diferents exercicis de tècnica de salts i percepció. Just després vam enfilar-nos tot el grup per la canal del Cavall Bernat. Va ser el tram més tècnic i més exigent on vam aprendre a progressar amb cordes fixes i palpar el cor d’aquesta magnífica muntanya. Tot seguit, des del coll del Cavall Bernat vam prendre direcció Sant Jeroni.

Abans d’arribar a Sant Jeroni, els últims 15’ els vam cronometrar per tornar a tractar l’intensitat. Una vegada a dalt, parlar de tècnica, criticant-nos constructivament uns als altres, menjar una barreta reconstituent ETIXX i reprendre la baixada.

A la baixada vam tornar a agafar corredor per corredor i fixar-nos, en cada tipus de terreny, la tècnica, eficiència energètica, seguretat i velocitat (el triangle del rendiment) per tal d’allunyar els límits.

La baixada va ser per la canal de la llum i seguidament per una seqüència de senders més rodadors però tècnics fins a fer un últim 1500m per asfalt.

La sortida va concloure en una altra batalla de comentaris personals de tècnica i estratègia de tots nivells, la nostra psicòloga, Aida Lucas, va aportar alguns conceptes claus a tenir en compte a l’hora de córrer per la muntanya dintre o fora de la competició, vam poder començar a recuperar gràcies als als productes ETIXX i els suggeriments la Laura, la nostra nutricionista del Grèvol.

Finalment, un petit pica-pica i uns acudits van tancar una festa on altra vegada tant jo com els atletes no ens vam poder sentir més contents i orgullosos de com va anar l’entrenament.